Księga Żywiołów jest pradawnym zbiorem wszystkich zdolności które osoby obdarzone danym żywiołem są w stanie się nauczyć.
DROGA ZIEMI:
PIASEK
Jest to elementarna zdolność do kontroli i tworzenia piasku. Umiejętność przydatna w trakcie dywersji do odwracania uwagi przeciwników.
SKAŁY
Podstawowa zdolność pozwalająca na kontrolowanie i tworzenie składników ziemi takich jak gleba, skały, czy kamienie. Pozwala również na wywoływanie wstrząsów sejsmicznych. Umiejętność ta bardzo często wykorzystywana jest do tworzenia różnych obiektów co nosi nazwę skalnego tworzenia.
MINERAŁY
Zdolność do tworzenia i kontrolowania wszelkich kamieni szlachetnych i wykorzystywania ich unikalnych właściwości. Umiejętność ta najczęściej jest używana do tworzenia diamentowych osłon trudnych do przebicia przez ataki wrogów.
ROŚLINY
Jest to zdolność dla średnio-zaawansowanych, która polega na tworzeniu i kontrolowaniu wszelkich gatunków roślin i grzybów (Uwaga! Tylko osoby na poziomie zaawansowanym potrafią stworzyć roślinę bez posiadania odpowiednich nasion). Umiejętność przydatna jest do tworzenia żywności lub oplatania wrogów kolczastym pnączem.
DREWNO
Zdolność która pozwala na tworzenie i kontrolowanie obiektów drewnianych, takich jak mebli, drzwi, podłóg. Bardzo często używa się tej umiejętności do tzw. drewnianego tworzenia.
METAL
Zaawansowana umiejętność pozwalająca użytkownikowi na kontrolowanie i tworzenie wszystkiego co jest stworzone z metalu. Zdolność ta wykorzystywana jest do zadawania bardzo silnych tnących obrażeń lub do stalowego tworzenia.
SZEPT LASU
Szept lasu jest umiejętnością do przywołania unikatowej broni żywiołu ziemi którą jest topór (noszący tę samą nazwę). Wykorzystywany jest w bezpośrednich starciach z wrogiem, a jego pełna moc umożliwia przepoławianie gór.
GEOMORFIZM
Umiejętność poziomu zaawansowanego która umożliwia pokrycie swojego ciała skalnym pancerzem, bądź też przemianę użytkownika w wybrany składnik swojego żywiołu. Dzięki właściwościom geomorfizmu osoba która używa tej zdolności staje się odporna na większość ataków żywiołu ziemi.
DROGA OGNIA:
FAJERWERKI
Elementarna zdolność drogi ognia polegająca na wystrzeliwaniu fajerwerków w powietrze. Umiejętność ta wykorzystywana jest do nadawania sygnałów ostrzegawczych lub do spawania metali.
PŁOMIENIE
Jest to podstawowa zdolność, która pozwala na tworzenie i kontrolowanie płomieni, z możliwością wpływania na ich temperaturę, kształt czy właściwości (niemożliwe do używania pod wodą). Osoby specjalizujące się w płomieniach najczęściej wykorzystują je jako formę ataku.
OGRZEWANIE
Umiejętność pozwalająca na podwyższanie temperatury otoczenia lub przedmiotów bez udziału płomieni, oraz zwiększenie działania promieni słonecznych. Zdolność przydaje się kiedy wymagane jest bardziej bezinwazyjne ocieplanie danej substancji.
LAWA
Zdolność do generowania i kontrolowania lawy, pozwala również na topienie materiałów plastycznych takich jak metal czy plastik. Bardzo często wykorzystuje się tę umiejętność do zastawiania pułapek w postaci podłogi z lawy.
WYSADZANIE
Umiejętność która pozwala użytkownikowi na ładowanie dowolnych obiektów ogromną ilością energii kinetycznej w skutek czego obiekt ulega prawie natychmiastowemu wybuchowi przy zetknięciu z inną substancją. Jest to jedna z najbardziej destrukcyjnych zdolności.
ELEKTRYCZNOŚĆ
Zaawansowana umiejętność dzięki której możliwe staje się kontrolowanie oraz tworzenie wyładowań elektrostatycznych oraz prądu płynącego w obwodach. Zdolność znajduje szerokie zastosowanie praktyczne np. do dezaktywacji urządzeń oraz w walce.
KRZYK PIEKIEŁ
Umiejętność krzyku piekieł pozwala na przywołanie unikatowej broni żywiołu ognia - miecza (o tej samej nazwie). Znajduje wykorzystanie w boju, a jego pełna moc jest w stanie spopielić wszystko co stanie na jego drodze.
PIROMORFIZM
Zdolność dla osób zaawansowanych polegająca na pokryciu swojego ciała warstwą ognistego pancerza, lub przemianie użytkownika w dowolny składnik żywiołu ognia. Piromorfizm pozwala również na całkowitą odporność ataków żywiołu ognia.
DROGA POWIETRZA:
LOT
Elementarna umiejętność - pozwala właścicielowi na kontrolowanie pola grawitacyjnego poszczególnych obiektów dzięki czemu staje się możliwe lewitowanie siebie lub innych obiektów. W połączeniu z innymi zdolnościami drogi powietrza umiejętność ta pozwala na swobodne latanie.
WIATR
Kontrola oraz generowanie ruchów mas powietrza. Pozwala na tworzenie delikatnych podmuchów jak również potężnych huraganów przez co umiejętność najczęściej wykorzystywana jest do ataku.
TELEKINEZA
Umiejętność telekinezy pozwala na bezinwazyjne przesuwanie innych przedmiotów za pomocą siły umysłu. Zdolność ta wykorzystywana jest najczęściej do przesuwania takich elementów które nie są składnikiem żywiołu powietrza np. skał. Z pomocą telekinezy można utworzyć również niewidzialne bariery chroniące przed atakami wrogów.
GAZY
Jest to zdolność która polega na kontrolowaniu i generowaniu substancji o postaci gazowej. Kluczem do skuteczności tej umiejętności jest znajomość właściwości chemicznych poszczególnych pierwiastków, którą można użyć na niekorzyść wroga.CIŚNIENIE
Umiejętność pozwalająca jej użytkownikowi na kontrolę ciśnienia jakie jest wywierane np. na nasza planetę, lub szczelne pomieszczenia. Najczęściej wykorzystuje się tę zdolność do osłabiania wrogów. Zaawansowani użytkownicy tej umiejętności są w stanie wpływać na aktualnie panującą pogodę.
DŹWIĘK
Zaawansowana umiejętność kontroli i tworzenia dowolnego rodzaju dźwięków. Generowanie ultradźwięków lub infradźwięków najczęściej znajduje zastosowanie w walce. Dzięki specyficznym właściwością tej umiejętności użytkownik może odbierać i nadawać różne fale radiowe, co może być wykorzystane w celu podsłuchu.
SPOJRZENIE NIEBIOS
Spojrzenie niebios pozwala użytkownikowi na przywołanie unikatowej broni żywiołu powietrza, którą jest kusza (o tej samej nazwie). Broń ta wykorzystywana jest w walce na odległość, dlatego iż osoba która się nią posługuje nigdy nie chybi. Pełna moc spojrzenia niebios przemienia zwykłe bełty w samonaprowadzające pociski omijające wszelkie przeszkody stojące na drodze.
ATMOMORFIZM
Umiejętność atmomorfizmu pozwala na pokrycie swojego ciała warstwą strumieni powietrza, bądź przemianę jej użytkownika w dowolny składnik żywiołu powietrza. W stanie kiedy osoba używa atmomorfizmu staje się ona odporna na ataki żywiołu powietrza.
DROGA WODY
BAŃKI
Elementarna zdolność która pozwala na tworzenie i kontrolowanie baniek wody. Jej najczęstszym zastosowaniem jest odwrócenie uwagi, ale umiejętność ta pozwala także na oddychanie pod wodą.WODA
Zdolność podstawowa polegająca na tworzeniu i kontrolowaniu wody w postaci ciekłej, oraz jej temperatury. Najczęściej używa się tej zdolności do ataku lub tworzenia przewagi poprzez wytworzenie specyficznego wodnego środowiska (zwykły ogień nie działa pod wodą).
OCHŁADZANIE
Umiejętność bezinwazyjnego obniżania temperatury dzięki której możliwe staje się zamrożenie wody. Zdolność ta pozwala również na kontrolę i tworzenie śniegu.
MGŁA
Zdolność polegająca na zagęszczaniu pary wodnej znajdującej się w powietrzu oraz jej tworzeniu. Dzięki tej umiejętności użytkownik może tworzyć gęste mgły oraz chmury które znacznie dezorientują wroga i pozwalają się przed nim schronić. Zaawansowani użytkownicy mogą zagęścić także zwykłą wodę tworząc z niej galaretowatą substancję.
ULECZANIE
Umiejętność pozwala na przyspieszenie regeneracji osoby na której uleczanie zostanie użyte poprzez kontrolę płynów ustrojowych znajdujących się w organizmie. Zaawansowani użytkownicy tej zdolności potrafią kontrolować krew zawartą w organizmach, przez co mogą tworzyć tzw. żywe kukły.
KRIOGENEZA
Zaawansowana zdolność do kontroli i tworzenia lodu. Pozwala na zamrożenie obiektów na poziomie subatomowym, dzięki czemu obiekt przy najmniejszym wstrząsie rozpada się na kawałki. Umiejętność wykorzystywana jest przede wszystkim do ataku oraz do tzw. lodowego tworzenia.
ZEW OCEANU
Umiejętność zewu oceanu pozwala na przywołanie trójzębu (o tej samej nazwie) - unikatowej broni żywiołu wody.
HYDROMORFIZM
Hydromorfizm jest zdolnością, która pozwala na pokrycie ciała warstwą wody, lub przemianę użytkownika w dowolny składnik tego żywiołu. Osoba która używa tej zdolności staje się niewrażliwa na ataki związane z żywiołem wody.
[Uwaga: Każdy członek bloga może zgłaszać nowe zdolności które po zaakceptowaniu zostaną dopisane do Księgi Żywiołów!]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz